tirsdag den 19. juli 2011

"Fletninger"


Jeg er kommet til at hoppe på flette-tasker bølgen, ville ellers ikke, har ikke tid, men jeg blev lokket :-)) (TAARK Karin !) Kurset findes på Creative Publishing Online kursus v. Susanne Meltesen.
Min lille taske er ikke perfekt, men det var en prøve på teknikken, og jeg er da faktisk lidt stolt af at jeg gennemførte. Tasken er flettet af Riis Rejsers katalog, så der er billeder fra hele verden, Eiffeltårnet, Toscana, irske stengærder, dobbeltdækkerbusser fra London, krydstogtskibe, vandfald, israelsk grædemur, palmer, kirketårne, paladser, bjerge o.m.a., en rigtig globetrotter-taske, hi-hi ! Og tænk, jeg havde sørme lige en blå lynlås liggende i det rigtige mål :-}
Det næste jeg kunne tænke mig var at flette en taske af et blad fra Egyptair med både arabiske bogstaver og billeder af pyramider, templer og farao'er, men jeg har en idé om at tekst og billeder skal være vandrette i felterne, så jeg skal lige summe over projektet.

2 kommentarer:

Dorit sagde ...

Susanne Meltesen sagde ...
For mig er den bare super perfekt - og virkelig flot farvespil. Lynlåsen ser også helt perfekt ud.
Lækker, lækker taske. Jeg glæder mig til at se en egyptisk udgave... ;o)

10. jul. 2011 20.16


aka sagde ...
Hvor er den fin - og eksotisk med de billeder.
Og nu har du endda lige været på ferie - du burde da have haft den med.
Jeg har også haft lyst til det kursus - men jeg skal jo lære at begrænse mig......og det er godt nok svært.
Nu glæder jeg mig til at se en ægyptisk flet-taske - engang.

10. jul. 2011 22.25


Heidi sagde ...
Den er da fuldstændig fantastisk lækker :D Ih, hvor jeg glæder mig til at finde tiden.

10. jul. 2011 23.06


Charlie sagde ...
Hvor er den sjov og fin. Godt flettet og fin blå lynlås + en uundværlig øloplukker kan jeg se. =0) Tak for hilsen via Margit.

11. jul. 2011 18.03


alfie sagde ...
Er vildt imponeret - synes teknikken lyder så svær. Den er bare lækker den taske.

12. jul. 2011 21.48


Pia sagde ...
wow så flot , jeg tror det er et tålmodigheds arbejde som nok ikke er noget for mig med tasken vil jeg sørme så gerne have, super flot arbejde og Egyptens taske ville sikkert være kanon

13. jul. 2011 16.49


Charlie sagde ...
He he - tak for din kommentar - den hedder nu "Jomfru i det grønne" den blomst - men er stemningen god kan man vel også blive nøgen i det grønne - selv som jomfru. =0)

18. jul. 2011 11.01

Mona sagde ...

super fedt flet - Jeg er selv ved at lære det men jeg kan simpelhen ikke få bunden syet til en taske - måske du kan lave en how2 til det? Dem jeg har fundet på nettet virker ikke helt for mig...
Gad vide om dine dobbelte hæklede grydelapper er ligesom dem man kalder: den magiske firkant/ magisk lomme? Kan du mon lægge et billede på bloggen, så jeg kan se dem? Jeg er bare super nysgerrig!!

Kram
Mona