lørdag den 25. september 2010

Der kom en pakke

Forleden havde posten smidt en seddel ind af døren, der var en pakke, som ventede i postbutikken. Jeg kunne ikke lige komme i tanker om, hvad jeg havde bestilt, og jeg kunne ikke læse afsenderen, som var et udenlandsk klingende navn. Klokken var blevet for mange til jeg kunne nå at hente pakken, så jeg udsatte det til næste dag.
Da jeg kom op i postbutikken, viste pakken sig at komme fra Letland ! Jeg har ikke nogen forbindelse til Letland, så kunne slet ikke gætte, hvad pakken kunne indeholde. Men Majken havde jo været i Letland i sommerferien, kunne hun have betænkt mig med en gave ?! Jeg ringede til hende, for at høre om hun havde kendskab til en pakke fra Letland. Og jo, det havde hun, så mig op i postbutikken igen og hente min "ting". Pakken viste sig at indeholde 4 forskellige gedeoste og en pose urtethe fra den gård, som en af hendes klasseveninder kommer fra.
Så det var jo en dejlig overraskelse !
Vi er gået i gang med gedeosten, og uhm, det er guf. De er allesammen forskellige, og den første vi har prøvesmagt var krydret med rød peber, eller måske er det ovre i chiligaden, for den er lidt stærk !
Theen, som er samlet af Livas mor, smager skønt af pebermynthe.
Tak Majken, fordi du gik ovre i Letland og tænkte på at sende en skøn delikatessegave hjem !


Ingen kommentarer: